מגמת הדיגיטציה של ההוראה והלמידה במוסדות להשכלה גבוהה נמצאת בתנופה, וקיבלה חיזוק משמעותי בשנים האחרונות. תנופה זו מלווה במחקרים, סקירות ומקרי בוחן רבים המהווים מקורות מידע חשובים להמשך פיתוחו של התחום.
מרכז המחקר והמידע של מיט”ל מרכז תוכן ממקורות מידע העוסקים בלמידה מתוקשבת במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. עולם התוכן הדינאמי שמייצר תחום זה, מחייב אותנו ואת חברי הקהילה להיות מעודכנים ולהכיר את האפשרויות הקיימות והחדשות הפרוסות בפני העוסקים בתחום. מרכז המידע מספק תמונת מצב עדכנית של הלמידה המתוקשבת ברמה המוסדית והבין-מוסדית.
טכנולוגיות למידה חדשניות הן לא רק כלים לשיפור חוויית הלמידה, אלא גם מפתח חשוב להוראה איכותית יותר, למידה משמעותית והשגת אוריינות דיגיטלית.
בעמוד זה תמצאו סקירות מעמיקות של כלים במגוון תחומים, כלים ליצירת אינטראקציות, כלים לניהול מפגשים היברידיים, כלים ליצירת תוכן, מאגרי תוכן ועוד. הסקירות כוללות מאפיינים עיקריים בכל כלי ומאפשרות בחירה מושכלת בין הכלים השונים.
מגוון הכלים העומדים לרשות המרצים (ראו סל טכנולוגיות של מיט”ל) מאפשרים גישה לדוחות ומאגרי נתונים על ביצועי הסטודנטים ותהליכי הלמידה ובכך מסייעים לשפר ולייעל את שיטות ההוראה.
מיט”ל מפרסמת אחת לשנה קול קורא לקרן המחקר המעודדת ומממנת מחקר מחקר מקורי ואיכותי בתחום הלמידה המתוקשבת, עבור חוקרים ממוסדות אקדמיים החברים במיט”ל. מטרת הקרן הינה להעמיק באמצעות מחקר אמפירי את הידע הקיים בתחום שילוב טכנולוגיות למידה בתהליכי הוראה ולמידה במערכת ההשכלה הגבוהה.
דוחות מקיפים על התפתחות התחום ושילוב הטכנולוגיה בלמידה נערכים ומתפרסמים לעיתים תכופות. בעמוד זה מובאים פרסומים בולטים מהשנים האחרונות.
בעמוד זה בחרנו להציג דוחות מטעם גורמים מובילים בתחום בארץ ובעולם, המותרים לפרסום חופשי ועשויים להעשיר ולהעמיק את הידע של חברי הקהילה בנושאים שנבחנו. המוצאים לנכון להציע דוחות נוספים שלא נכללו ברשימה מוזמנים לפנות אלינו.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק. הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק. קוואזי במר מודוף.
הספר “טכנולוגיות למידה בהשכלה הגבוהה בישראל” שיצא לאור השנה בחסות מיט”ל מעניק הזדמנות לחוקרים, מרצים, קובעי מדיניות ומומחים בתחומם להציג מחקרים, פיתוחים ויישומים מיטביים שבמרכזם ניצב השימוש בטכנולוגיות למידה בהשכלה הגבוהה.
הספר נכתב ונערך כחלק מפעילות מרכז המחקר והמידע של מיט”ל, המרכז את מיטב המומחים והמומחיות במערכת ההשכלה הגבוהה, מתוך מטרה לקדם הוראה אקדמית טכנולוגית איכותית.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק. הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק. קוואזי במר מודוף.
האתר עוצב ופותח על ידי היחידה לשירותי מחקר בחינוך (EduCore),
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע | אפריל 2024
© כל הזכויות שמורות